Plan van aanpak.

Zodra het vertrekpunt en de kaders helder zijn, komen we tot een plan van aanpak. Op basis van de strategie van jouw bedrijf maken we een marketingplan.

De klantreis centraal

Op zoek naar een gestructureerde aanpak voor jouw marketingactiviteiten? Wij gaan graag met je aan de slag!

Strategie

Op basis van data en inzichten ontwikkelen wij een strategie inclusief:

  • SWOT: met welke kansen en bedreigingen heb jij te maken en wat zijn de sterke en zwakke punten van jouw organisatie?
  • Strategische keuzes: welke stappen gaan we wel aanpakken en welke juist niet?
  • GAP-analyse: wat moet er veranderen om tot de gewenste strategie te komen?
  • Vertaling naar tactisch niveau: we vertalen de hoofdlijnen van de strategie naar tactisch niveau.

Klantreis

Het marketingplan wordt toegespitst op de verschillende fases binnen de klantreis en bevat uit de volgende onderdelen:

  • Zoekwoordenanalyse: inzicht in het zoekgedrag en relevante zoekvragen vanuit de doelgroep.
  • Contentstrategie: welke inhoud moet er per middel worden gecommuniceerd binnen de klantreis?
  • Online funnel: welke middelen zetten we in en met welke KPI’s om zo de gehele klantreis te stimuleren?
  • Begroting: een hoog-over schatting van de kosten.
  • Planning: een roadmap en concrete planning voor de marketingactiviteiten.