ONLINE MARKETINGPLAN

RED IVY gaat voordat het online marketingplan gemaakt kan worden, eerst kijken wat belangrijk is voor de doelgroep, op basis daarvan richten we een klantenreis in.

Wanneer dit bepaald is, dan kunnen we aan de slag met de online marketing funnel. Dit is een aanpak om per fase de inzet van middelen te bepalen, met als doel, het online media budget en het daadwerkelijke resultaat in kaart te brengen.

OPE model

Daarna gaan we aan de slag met het OPE model. Daar staat de prioritering in van de middelen die gekozen zijn op basis van doelgroep en klantreis.

Owned media

RED IVY kijkt altijd als eerste naar de owned kanalen. Deze kanalen zijn altijd in jouw eigen beheer, denk daarbij aan een website of een social media pagina. De owned kanalen bepalen de basis van jouw online marketing. Daarom is het belangrijk om deze goed op orde te hebben.

Paid media

Daarna worden de Paid media op orde gesteld. Paid media wordt tegenwoordig veel gebruikt door andere online marketing bureau’s. Dit is namelijk makkelijk te gebruiken, omdat er veel bereik ingekocht kan worden. Dit is ideaal voor bedrijven met een groot budget. Kleinere bedrijven hebben vaak niet het budget om hier goed in te concurreren met bedrijven det dat wel hebben. Dan komt het erop neer dat er slim gekeken moet worden naar mogelijkheden binnen de markt. RED IVY heeft jarenlange ervaring op het gebied van SEA en SEO campagnes opzetten en kan hier zeker een rol van betekenis in spelen.

Earned media

Als afsluiter wordt er gekeken naar Earned media. Dit zijn de volgers van het merk die zelf daarover gaan schrijven. De echte ambassadeurs van een merk die met gezonde fanatisme deze gaan aanraden bij familie en vrienden. RED IVY kan helpen deze groepen bij elkaar te brengen, door bijvoorbeeld een community platform op te stellen, waar zij met elkaar in contact kunnen komen, om zo de ambassadeurs een stem te geven.

3H model

We hebben nu de doelgroep bepaald, de middelen die daarop aansluiten ook. Nu gaan we kijken naar de content. Om dit gestructeerd te brengen naar de klant, hanteren wij het 3H model. Hero hub Hygiene. Dit model helpt om content slim in te plannen waardoor de doelgroep zich eerder aan het bedrijf bindt.

Van merkbekendheid tot aan optimalisatie van online platformen en mogelijkheden.

– Jelle van Vliet

Mocht je nog vragen hebben over de verschillende onderdelen van het online marketingplan of je wilt een uitdaging met  ons delen op het gebied van online marketing, dan kan je gerust contact met ons opnemen via het contactformulier.